Sunday, February 20, 2011

Shape Of My Heart. . .Episode 4-Future Love

Jantung Lucya berdegup laju.
   "Andrey??" biar betul !!"
Lucya dan Andrey kemudiannya saling brbalas salam perkenalan di chatbox itu.

Saya tak percaya la awak tak ada boyfriend-tulis Andrey.

Laa,betullah saya tak ada boyfriend.saya tak prnah menipu status saya di facebook laa awak...-balas Lucya.

Jadi awak tak ada berSMS dgn sapa2 laa skang nih?-tnya Andrey,mahukan kepastian.

Ya,dgn kawan2 skolah rendah ada jugak kadang2.tp skadar buat gila2 dan tnya khabar jee-Lucya menerangkan.

Jadi awak ni agak sunyi laa yee?-Andrey menduga.

Agak laa..hehe-akui Lucya.

Tak apa,lepas ni awak tak akan sunyi lagi yee..saya akan teman awak-coret Andrey.

Apa yg ditulis Andrey itu menyentuh sawang kesunyian di hati Lucya.
   "Andrey ni mula tertarik kat aku ke? ahh,perasanlah aku"

Ya,baiklah..saya tak akan sunyi lagi laa kan lepas ni..hehe-balas Lucya dgn gembira.

Yee..saya akan ada okey?awak,nnti mlam saya SMS awak ok?

Okey.saya pergi reload petang ni dulu then saya misscall awak ok?-Lucya mmbalas smbil tersenyum.

Yee,tunggu saya SMS awak ok?byee awak...-Andrey kemudiannya offline.
Lucya tersengih sorang2 mcm baru lepas kena cium dgn Jesse McCartney.
*                                              *                                                                *
Mlam tu Lucya mnunggu SMS dr Andrey dgn penuh sabar.Sambil2 itu dia mngulangkaji pelajaran bg mnghadapi peperiksaan besar yg bakal mndatang pada hujung tahun.
Pukul 10.30 barulah dia menerima SMS dr Andrey.Dia agak sedih ketika itu kerana kelewatan Andrey mnghantar SMS tp apabila Andrey sudah mnghantar SMS,hatinya terubat.Rupanya dia baru balik dr kelas tusyen yg lain.
Baru beberapa SMS mereka balas,Andrey sudah tertidur.Lucya agak terkilan tetapi dia harus mmahami jika Andrey letih.Namun,Andrey seorang yg mnjaga hati kerana dia meninggalkn pesan di facebook supaya Lucya tahu yg dia akan balik lewat dr sekolah pada keesokan harinya.
Mereka berdua mnjadi semakin rapat.Lucya agak terburu2 tapi hasratnya hanyalah tidak mahu Andrey jatuh ke tangan prempuan lain yg mungkin melukakan hati remaja berusia 17 tahun itu.Andrey merasakan yg mereka agak baru saja kenal.Ini agak melukakan hati Lucya.Dia mnjadi agak malu dan tidak mahu mnghubungi Andrey lg.Andrey pula memujuk Lucya agar terus berhubung dengannya.

Awak,saya rindu awak..awak jgn laa mcm ni.saya janji,kita akan jadi pasangan kekasih juga nnti ya-itulah SMS yg dihantar oleh Andrey pada suatu petang di saat Lucya sedang menangis kerana dia mnganggap Andrey tak akan mnjadi miliknya.Lucya kmbali berhubung dgn Andrey dan semakin rapat.
Minggu depan kita jumpa di tingkat bawah tusyen tau-SMS dr Andrey yg diterima dibaca berulang2 kali.
Dan,semestinya minggu itu mnjadi minggu yg paling bermakna kerana mereka berdua akan bercakap secara berhadapan buat pertama kali.Yang menambahkn kegembiraan Lucya adalah mereka berdua tanpa dirancang memakai baju sama warna.Andrey yg sedang menuruni tangga tidak mnyedari yg Lucya berada di belakangnya.Pintu bawah pusat tusyen ditolak kasar sehingga tombol besinya berlaga di dinding dan mngakibatkn bunyi yg kuat kedengaran di ruang tangga yg sempit itu.Andrey terkejut lalu terlompat.Lucya yg berada di belakangnya ketawa kuat.Tiba sahaja di anak tangga terakhir dia merenung Andrey.Andrey agak malu2 namun dia mngorak langkah mnghampiri Lucya.
   "Awak balik dgn apa hari ini?",tanyanya memula bicara.
   "Saya balik dgn mama saya hari ini..",jawab Lucya gugup.
Lututnya terasa lemah sekali,malah lembik.
   "Oh itu ayah saya dh sampai..bye2 awak..",Andrey melangkah pergi.
   "Jangan lah pergi!!!!!",hati kecil Lucya mnjerit.Apa yg boleh dibuatnya,dia hnya mmpu memerhati Andrey masuk ke perut kereta dr balik tiang banggunan pusat tusyen mereka.
   "Lucya,aku balik dulu..datuk aku ambil laa hari ni",lambai Larisa smbil mnghampiri kereta yg dipandu datuknya yg masih sihat.
   "Bagusnya..aku suruh mama ambil lewat hari ni.ingatkn boleh berbual lama dgn Andrey..",bebelnya seorang diri.
Telefon bimbit Nokianya berbunyi menandakan ada SMS yg masuk.
Dari Andrey-Awak,maaf yaa.ayah saya ambil awal hari ini..
Lucya mmberitahu Andrey yg dia sedang menunggu seorang diri di luar pusat tusyen.

Aduh,kasihan awak..msti awak takut kn-Andrey meluah simpatinya.
Lucya sikit pn tidak kisah,dia telah bercakap dgn Andrey Levos..iaitu org yg kini dia menaruh hati.
Apa yg awak rasa itulah yg saya rasakan,Lucya-SMS dr Andrey itu bagaikan mmberi harapan utk mncapai kebahagiaan yg sudah lama ingin dikecapinya.

Malah,mereka sudah mmpunyai nama panggilan manja masing2.Saat itu,Lucya merasakan kebahagiaan yg sudah lama dicari sudah ditemuinya.Dia amat bahagia disamping Andrey.Tidak sangka kan,penyibuk itulah yg mnjadi teman tempat dia bermanja,meluahkan rasa sayang dan mngadu.Hidupnya kini mnjadi lebih ceria.Dia sentiasa tersenyum dan kelihatan gembira setiap hari hinggakan waktu subjek Akaun dan Fizik sudah tidak mnjadi masalah lg baginya.
Kawan2nya turut hairan dgn perubahan sikap Lucya yg bertukar mnjadi seorang yg ceria dan sentiasa kelihatan gembira itu.
Semakin hari,rasa sayangnya pada Andrey semakin menebal.Balik sekolah,dia setia mnunggu Andrey yg pulang lewat.

Saya selalu stay kat sekolah untuk mngulangkaji pelajaran dgn 4 org pelajar senior-beritahu Andrey melalui SMS.

Jadi,Lucya akan menunggu Andrey mnghantar SMS.Sementara mnunggu,Lucya akn mngulangkaji pelajaran sehingga dia tertidur.Kadang2,Lucya memaksa dirinya utk tidur wlaupun tidak mngantuk supaya hatinya tidak sebak kerana terlalu lama mnunggu Andrey pulang.Dia mahu mnjaga Andrey dgn baik,malah cintanya yg belum pernah diberi utk ssiapa akan diberi kepada Andrey.Hanya Andrey yg bertakhta di hatinya sekarang.Tiada sebarang ragu di hatinya.Kepercayaannya terhadap Andrey adalah 100%.

"Awak,saya nakkan kepastian"
Lucya mahukan kepastian dr Andrey,adakah mereka sekadar berkawan atau. . .
Tidak,kita sudah lebih dari itu...-balas Andrey melalui SMS. . .

bersambung di Episode 5. . .


2 comments: