Thursday, March 10, 2011

Shape Of My Heart. . .Episode 11-Please Mend My Heart...

Gostiny Dvor Mall. . .

Annanita dan Lucya berjalan masuk sambil berbual-bual.


   "Jom beli tiket dulu..pastu kita pergi tandas yee..",cadang Annanita.
Setelah mmbeli tiket utk filem Gulliver's Travel 3D,kedua gadis berusia 17 tahun itu menuju ke tandas utk.....tangkap gambar!


   "Kau buat make-up smokey eyes ke? cantiklah Lucya...",tnya Annanita penuh minat.
   "Tak lah..mata aku mg mcamni,aku cuma guna sikit je eyeshadow td,tak buat smokey eyes pn..",terang Lucya.


Apabila mereka memakai cermin mata 3D,semua jadi amat mnyeronokkan sebelum telefon bimbitnya vibrate.


Awak..saya minta maaf pasal semalam.saya tahu tak sepatutnya saya ganggu awak lagi..tp sebab saya masih sayangkan awak Lucya..tak apalah..awak jaga diri ya.saya nak awak tahu yg awak ni cantik dan akan dapat org lain yg lagi baik..maafkan saya..-dari Andrey.


Lucya terasa sebak.Adakah Andrey tahu yg dia juga masih sayangkan Andrey? Dia tak dpat bayangkan dirinya tanpa Andrey.Hanya Andrey di matanya..SAYA TAK MAHU ORANG LAIN ANDREY!!!


   "Heh,jangan nk reply baik2 sgat dgn dia tuh..ingat sikit apa yg dia dh buat pada kau..",Annanita mngingatkan Lucya dgn muka penuh rasa meluat.
Mana mungkin Lucya mmbalas endah tak endah! Dia sayang Andrey...


Apabila sudah balas mmbalas SMS,hubungan kembali terjalin.Akhirnya Lucya kembali mnjadi teman wanita Andrey.Annanita agak marah pada Lucya kerana kembali bersama dgn Andrey tetapi apakan daya cintanya masih pada Andrey.Selama Andrey di Kamesk-Ural'skiy Lucya bertambah risau.Bagaimana kalau Andrey mmpunyai prempuan lain di sana?Sementara itu ibu Lucya amat marah akan Andrey setelah dia menelefon Alyona sendiri brtanyakan kisah cinta Lucya-Andrey-Alyona.Dia tahu apa yg Andrey telah lakukan pada Lucya  dan tak suka akan Andrey.


Tetapi hubungan cinta mereka beransur agak baik.Selepas Alyona berpisah dgn Andrey dan kembali bersama boyfriend lamanya Lucya rasa tiada lagi sengketa yg terasa terbeban di kepalanya.Alyona mngaku yg dia juga telah curang pada Andrey selama hampir 5 bulan.Lucya agak terkejut namun dia hnya mnyokong apa yg mmbuat semua pihak gembira.Lucya semakin bahagia dgn Andrey tetapi hatinya tetap tidak tenang.


Walaupun Andrey semakin baik tp entahlaa perasaan Lucya masih kacau bilau.Dia sgat sayangkan Andrey,sejak pertama kali dia merenung mata coklat cerah yg bulat itu.Andrey,awak jgn lah lukakan hati saya lagi Rey...
Status facebook mereka kini In A Relationship,seperti yg Lucya inginkan selama ini,wlaupun proses utk mndapatkan status itu mmg sakit dan menitiskan bnyak air mata.
Semakin hari,hubungan mereka agak pulih namun Andrey masih tidak mnjadi seperti apa yg Lucya inginkan.Andrey mmberi Lucya keyakinan dan agak mnggembirakan Lucya tetapi ada sesuatu yg Lucya masih ragu-ragu dan musykil.Lucya mnjadi sensitif dan mudah merajuk namun ada sebabnya-Andrey agak mncurigakan.Setelah dia check inbox facebook Andrey dia mndapati ianya penuh dgn massage Andrey mmberi nombor telefonnya kepada bnyak prempuan.Mudahnya seorang lelaki mmberi nombor telefon kepada prempuan2 yg belum tentu personalitinya.Lebih mnyakitkan hati apabila password Andrey adalah gabungan nama Andrey dan bekas teman wanitanya.Lucya rasa dia sudah hilang rasa cinta pada Andrey apabila sampai ke sesetengah tahap.Sehingga satu hari dia rasa cintanya buat Andrey sudah teramat kurang.Pada suatu hari semasa dia sedang mmbuat kerja2 packing utk produk keluaran bapanya,air matanya menitis.Cintanya buat Andrey sudah berada di tahap kritikal.
Lalu dia memutuskan utk berterus-terang kepada Andrey.Dia tidak mahu berbohong dgn hatinya sendiri.


Tinggalkan saya....-tulis Lucya.Dia menekan SEND dgn hati yg hancur.
Maafkan saya Andrey...hati saya seakan dh mati.
Tetapi jawapan Andrey sangat mengejutkan Lucya.


Pasal Abigail ke? awak kena laa faham yaa..please..-jawapan Andrey sekali lagi meremukkan hati Lucya.Ada apa-apakah yg berkaitan dgn Abigail?




Andrey mmg telah mmbuat dirinya kantoi.Lucya segera LOG IN ke akaun facebook Andrey.
Ada chatbox bekas Andrey berchatting dgn Abigail.Mmg mereka telah berkawan semula,Lucya tahu tetapi ada sesuatu yg mncurigakan.Dlam chatbox itu terdapat perkataan seperti "elehh,depan Lucya cakap lain..klau berani sini laa nk settle dgn Lucya" ,  "dengan Abigail laa..hehe" ,dan  "takut dia mngamuk"...
Ini mmg mencurigakan.Dan,Abigail masih online ketika itu.Lucya harus berani,tidak tertahan lagi sakit hatinya dan kesedihan yg ditanggungnya hampir sebulan.


Abigail..hai..-tulis Lucya.


Ya...?-balas Abigail.


Ini Lucya tau...-akui Lucya.


Ya..saya tahu..kenapa?-tnya Abigail.


Td Abigail chat apa dgn Andrey?-soal Lucya secara baik.

Pada mulanya Abigail tidak mahu mmberitahu Lucya tetapi lama-kelamaan dia mula bercerita dan lembut dgn prtanyaan secara baik dr Lucya.Abigail mnceritakan semua yg pernah dilakukan oleh Andrey.Ada yg diantaranya amat mmbuat Lucya terkejut.Lucya turut mnceritakan yg terbuku di hatinya sebagai perbincangan antara perempuan dgn perempuan.
Sebagai prempuan,Abigail pasti mngerti perasaannya.Status facebooknya kembali 'single'.Dia akan kembali keseorangan.Andrey mnganggap Abigail sebagai teman wanitanya padahal Abigail tidak mnganggap seperti itu.Kali ini Andrey hendak curang pada Lucya dgn Abigail pula.



Tegarnya Andrey berbuat seperti itu pada Lucya.Tidakkah Andrey perasan akan peluang ketiga ini? Kenapa awak tipu saya lagi Andrey.....??


Dulu Abigail mmg marahkan Lucya sebab Lucya merosakkan rancangan Abigail..Abigail smpai menangis sbb geram tau.Lucya benar2 rosakkan rancangan Abigail dgn mnjadi teman wanita Andrey...-Abigail mngaku.


Rancangan apa Abigail?-Lucya tidak mngerti.


Abigail rancang nk permainkan Andrey..biar dia rasa macamana kena permain..dia tu mmg kaki prempuan..-Abigail mmberitahu rancangannya.


Hah?! Abigail...biar lah..jgn buat macam itu..biar Tuhan saja balas..nnti Andrey tu buat apa2 tak baik ke atas dirinya macam mana?-Lucya cuba mnghalang.Dia tidak mahu Andrey hancur hati,
wlaupun Andrey senang sahaja mnghancurkan hatinya.Baginya,mereka berdua tidak layak mnghukum Andrey...biarlah Tuhan sahaja yg mngaturkan.


Biarlah..Lucya nnti 'clear window' tau semua yg kita chat ni..nnti kang Andrey tu nampak..habislah Abigail...-Abigail mngingatkan Lucya.


Baiklah...-taip Lucya sebelum menekan key 'ENTER'.Lucya tidak bersetuju dgn rancangan Abigail utk mngenakan Andrey.
Dia tidak sanggup melihat kepedihan hati yg terpaksa Andrey tanggung nnti.Andrey sayang Abigail sgat kn,sehingga melukakan hati Lucya buat kali ketiga tetapi adakah dia tahu tujuan Abigail berbaik dgnnya semula?
Tiba-tiba Lucya ter LOG OUT dr akaun facebook Andrey.Dia try LOG IN semula tetapi gagal.
Keterangan bahawa password baru ditukar mmbuatkan hati Lucya berdebar2.
Adakah Andrey turut LOG IN tadi dan telah mmbaca semuanya? Dia segera menelefon Andrey.Dia tahu dia bakal berhadapan masalah yg besar kali ini.


   "Hello...?"
   "Hmm..ada apa?",suara Andrey kedengaran marah.
   "Awak tukar password kan?",Lucya cuba mmbuat suara marah.
   "Habis tu kenapa? Biarlah..",Andrey berkata dgn marah sekali.
   "Awak..dgar dulu apa yg..."
   "Sudahlah! saya dh baca semuanya..puaslah kan? hah? p dgar cakap Abigail tu kn? bagus,cemerlang! ",dia mmbentak dalam talian.
   "Awak..bukan macam tu.."
   "Sudah,saya budak jahat kn..dh sudah lah..."
Andrey memutuskan talian.Lucya mula menangis.Dia cuba menelefon lagi namun Andrey tidak mnjawabnya.Andrey,ianya bukan seperti apa yg awak fikirkan!!!


Awak nk apa lgi? saya ni budak jahat faham tak?-SMS Andrey itu diterimanya dgn titisan air mata hangat yg mengalir di pipinya.
Panggilan seterusnya dijawab oleh Andrey.Lucya yg teresak2 cuba mnjelaskan semuanya....sambil menangis.
  
"Andrey,mengapa awak mmperlakukan saya begini Rey..apa dosa saya? Saya cintakan awak Rey...tapi satu demi satu awak buat pada saya..kalau awak tidak pernah cintakan saya beritahu lah..jgn berpura-pura cintakan saya dan kemudian awak lukakan hati saya...-rayu Lucya dalam tangis.
  
   "Tak..saya mmg cntakan awak..tp yg awak mmandai-mandai dgar cakap Abigail tu buat apa?",dia mnjawab dgn suara mnggeletar.Menahan marah agaknya.
Lucya berterusan menangis.

   "HA! MENANGIS LAH! MENANGIS!!!",jerkah Andrey sebelum panggilan diputuskan lagi sekali.Lucya memeluk bantal sambil menangis.Sampainya hati Andrey.Peluang ketiga telah musnah sama sekali.Mengapa Andrey brbuat begini?

Malamnya Andrey dan Lucya saling berSMS.Lucya cuba mnjelaskan yg tindakan Abigail hnya untuk mnyedarkan Andrey bagaimana rasanya bila cinta dikhianati dan dicurangi.Abigail mahu Andrey rasa macamana sakitnya hati semua prempuan yg dipermainkan.Lucya juga mahu Andrey faham bagaimana rasa sakit,perit,pedih dan pilu hatinya apabila Andrey mmperlakukan dia sebegitu.Tapi cara Abigail agak salah dan lebih kepada mmbalas dendam bagi Lucya.Bagi Abigail tak tahu lah bagaimana.Tetapi nampaknya Andrey teramat marah dan geram kepada Abigail.Abigail telah dimaki hamun oleh Andrey dgn garangnya di facebook mnyebabkan Abigail telah me'remove' dan mem'block' Andrey di facebook.Mungkin juga Andrey terlalu marah pada Abigail sehingga gadis itu mngadu kepada teman lelakinya.Teman lelakinya telah menelefon Andrey dan memaki hamun Andrey kembali.Lucya pening dgn situasi itu dan tidak sanggup mmbiarkan Andrey dimaki hamun.

Dia masih ada untuk Andrey walaupun 3 kali Andrey melukai hatinya.Baginya,perasaannya kali ini sudah kebas.Dia seperti tidak berperasaan lagi.Aktiviti hariannya diatur sepadat mungkin utk mnyibukkan diri sebagai langkah mngelak hatinya merindui Andrey.Nasihat diberi kepada Andrey.

Awak,sedar tak sejak saya ada baru semua perkara ni terbongkar..mungkin awak patut sedar yg semua ni berpunca dari awak sndiri Rey.berubah sementara masih sempat Rey..saya tak kata saya ni baik sgat tp setiap yg jadi ada hikmahnya..-SMS Lucya.

Ya lah awak..saya baru perasan..mungkin awaklah seseorang yg boleh mengubah saya kn Lucya..terima kasih Lucya...-SMS Andrey itu melegakan hati Lucya.
Andrey,jgnlah mmpermainkan hati org yg mncintai awak...hati saya,Andrey...

Andrey nampaknya agak insaf dgn semua perbuatan salahnya.Lucya masih berada di sisi Andrey menemani dan memberi nasihat kepadanya.

Saya bersyukur dpat kenal awak Lucya..awak mmg baik..-taip Andrey.

Terima kasih,saya pn brsyukur dpat kenal awak..baikkah saya ni? tak lah sempurna sebab tiada manusia yg sempurna kn...-balas Lucya.

Yee saya tahu..awak,saya minta awak teruslah berada di sisi saya,sedarkan saya dgn semua salah saya Lucya..boleh kn..-pinta Andrey.

Lucya tersenyum sebelum mmbalas 'Ya,boleh,untuk awak Andrey...'

Kenapa harus awak perlu teman saya lagi Lucya? saya dh buat macam2 kat awak..-tnya Andrey.Lucya tahu jauh di sudut hati Andrey,Andrey rasa bersalah.


Kerana saya masih sayang awak Andrey...-balas Lucya.Gadis itu tersenyum.


Kalau awak benar2 berubah Andrey..saya akan setia ada dgn sebuah cinta baru untuk awak miliki. . .

bersambung di Episode 12. . .




1 comment: