Wednesday, June 13, 2012

Close - Part 5

Sambungan dari Part 4 ..
klik  SINI  untuk Part4 ..


Siapa Dayana ?


Farahdayana Hassan Hettenscheuler adalah seorang model yg bekerja dengan sebuah butik fesyen terkenal. Dia sememangnya cantik dengan berbekalkan wajah Melayu-Jerman , tinggi lampai dan berbibir seksi.
Aysha tahu dia tak setanding dengan Dayana tapi mengapa suaminya berubah hati ? Apa salahnya ?
Dalam masa yang sama kesihatannya semakin teruk. Dia selalu pening dan demam-demam. Kadang-kadang pening yang menyerang itu terlalu dahsyat sehingga membuatkan dia termuntah. Namun dia tetap kuatkan diri untuk anak dan suami tercinta.


"Abang... ? err boleh Sha tanya ? Dayana tu kawan abangkah ? " , Aysha bertanya dengan takut-takut.


Syazwan tersentak dan memandang Aysha dengan renungan seperti hendak membunuh.


" Mana kau tahu pasal Dayana ?! " , suaranya bagaikan guruh bertanya dan dia mencengkam lengan Aysha dengan kuat.


" Sha ternampak nama dia..err masa tu telefon abang berbunyi..tapi Sha tak buat apa-apa..Sha cuma nampak saja abang.. "


" Kau !! jangan sibuk hal aku ! dan jangan sentuh telefon bimbit aku !! " , dia menolak Aysha dengan kuat ke sofa. Aysha memegang lengannya yang sakit dan tunduk ketakutan.


Syazwan terus keluar dari rumah dan berlalu dengan memandu keretanya. Aysha rasa dia harus berjumpa Dayana dan bertanya apa hubungan mereka.


*                                                                             *                                                                   *
Dayana berjalan keluar dari butik fesyen tempat dia bekerja dengan penuh gaya sambil meneliti skrin iPhone nya. Aysha membetulkan selendangnya dan berjalan ke arah Dayana yang tinggi lampai itu dengan nafas kencang.


" Assalamualaikum.. Cik Dayana ? " , tegur Aysha dengan lembut.


Dayana menoleh dengan penuh gaya persis seorang model. Dia menarik kacamata hitam mahal yang dipakai untuk melindungi mata coklat cerahnya yang cantik.


" Yes ? can i help you lady ? " dia bertanya dengan wajah angkuh.


" Err..cik ni Farahdayana kan ? nama saya Nurhan Aysha .. gembira berkenalan.. " , Aysha menghulurkan tangan untuk bersalaman.


Dayana tidak menyambut tangan Aysha tetapi dia merenung Aysha dengan muka sombong.


" Anything you wanna talk ? Imma bit busy today you know..as a model, im always busy.." , dia berkata dengan raut wajah bosan.


" Saya isteri Syazwan Hakimi..cik Dayana kenal dia kan ? "


Raut wajah Dayana seolah-olah dia baru terjatuh dari pentas peragaan.


" Whatt ? you're his wife ? a**hole, dia cakap dia belum kahwin lagi ! f**k you Wan ! " Dayana menyumpah.
Patah hati Aysha mendengar kata-kata Dayana. Syazwan mengaku dia belum berkahwin ? Sebak dada Aysha namun ditahannya.


" Dia cakap belum berkahwin ? "


" HA HA HA ..im joking..yeah i tahu u wife dia but he told me he will divorce you soon because i don't know..you stupid and ugly maybe..very old-fashioned dengan tudung tuh hahaha..he loves gorgeous model like me..so yeah f**k off woman...you tak layak pun bercakap dengan i.. " , Dayana menghamburkan kata-kata pedih itu sebelum berlalu.


Aysha terasa seperti ada pisau yg menikam dadanya. Dia memegang dadanya dan menahan sebak. Otaknya bagai tidak boleh berfungsi. Betapa hancur luluhnya hati dia pada waktu itu. Syazwan hendak menceraikannya ? Adakah Syazwan tidak sayang dan cinta lagi pada dirinya ? Lupakah Syazwan pada bayi mereka yang berusia 9 bulan ? 


Malamnya , 
Aysha mengurut-ngurut kepalanya yang terasa sangat sakit sambil menepuk-nepuk lembut punggung bayinya yang baru sahaja tidur. Dia berzikir sambil menepuk-nepuk lembut bayinya. Sambil dia mengurut-ngurut pelipisnya, dia membelai rambut nipis bayi perempuannya yang comel itu.
Bunyi pintu dibuka dan dihempas dengan kuat kedengaran. Syazwan masuk ke bilik dan menarik rambut Aysha dan mengheretnye keluar tanpa sebarang kata.




" Sini kau !! SINI !! " , dia menjerkah sambil mengheret Aysha yang tidak sihat itu.
Aysha merayu kesakitan meminta dilepaskan.


" Abang, sakit bang...abang lepas..sakit bang..tolonglah..sakit abang..." , Aysha merayu sambil menangis.


" KAU JUMPA DAYANA KAN ? APA KAU BUAT KAT DIA ?! "


" Sha cuma tanya dia kenal abang ke tidak..tu je abang....sakit bang..." , Aysha memberitahu dalam rayu.


" KAU TIPU ! CELAKA PUNYA BETINA ! KAU BERANI TAMPAR DAYANA KAN ?! "


" Abang..sumpah bang..Sha tak sentuh pun Dayana..Sha cuma cakap je dengan dia bang..Sha sumpah bang...abang percaya pada Sha kan.. ", Aysha menangis kerana sanggup suaminya mempercayai pembohongan Dayana.


Syazwan melepaskan rambut Aysha. Dia berdiri dengan wajah menggila menahan marah. Aysha yang terbaring di atas karpet menekup muka menahan pilu dan sakit. Tangan Syazwan membuka tali pinggang dengan rasa marah yang meluap-luap ...

bersambung di PART 6 ...

No comments:

Post a Comment