Thursday, June 14, 2012

Close - Part 6

sambungan dari Part 5 ...
klik SINI untuk Part 5 .

Aysha menekup mukanya dengan ketakutan dan tangisan. Syazwan memegang tali pinggang dengan muka menyinga.


" Kau ni memang dah melampau !! ", jerkahnya dengan mata yg memerah.


Dia melibas tali pinggangnya ke tubuh Aysha. Aysha menjerit-jerit kesakitan dan merayu.


ZAPP !! ZAPP !! ZAPP !!!


Libasan demi libasan singgah di tubuh Aysha.


" Abang ! sakit bang ! tolonglah abang jangan ! sakit bangg !! " , Aysha merayu sambil cuba melindungi tubuhnya dengan tangan.


Syazwan tidak mempedulikan rayuan isterinya dan terus memukul Aysha .


Setiap libasan yang singgah hanya Tuhan yang tahu betapa pedihnya. Aysha yang terbaring di lantai cuba merayu agar suaminya berhenti memukulnya.


" Abang ! Sha tak buat abang .... Sha tak sentuh Dayana abang ! sumpah , abang percayalah pada Sha ! sakit bang.... tolonglah abang ! jangan buat Sha macam ni abang .. tolonglah abang...sakit bang..sakit...", suara Aysha menjadi lemah sekali. Tiba-tiba Aysha termuntah di atas karpet. 


Syazwan berhenti memukul dan memandang Aysha dengan jijik sebelum dia membaling talipinggangnya ke arah Aysha dan keluar dari rumah , menghempas pintu. Aysha merangkak perlahan-lahan ke bilik air dengan tubuh yang penuh dengan kesakitan mencucuk-cucuk. Airmatanya tak berhenti mengalir saat dia membasuh mulutnya yang berterusan memuntahkan isi perutnya. Dia mengalirkan air ke lengannya yang mulai panas membengkak sedikit akibat libasan kuat tali pinggang Syazwan. Kemudian dia mengelap mukanya yang basah dengan airmata dan masuk kebiliknya dan mendapati bayi perempuannya terjaga. Bayi perempuannya yang terbuka mata hanya diam dan menggapai-gapai mencari ibunya. Aysha tersenyum pilu dan merapati bayinya lalu dia membelai dan mencium bayinya. 


*                                                                    *                                                                      *


Aysha sedang membancuh kopi di bilik rehat pejabatnya. Kepalanya terasa amat sakit sekali. Dia membuka botol ubat yang dibawanya. Dia menelan 2 biji pil dan memejam matanya yang berair. Dia mengurut-ngurut pelipisnya. Shakira dan Ashraff hanya memerhati gerak-geri Aysha dan kedua-duanya saling memandang dengan wajah risau. Lengan bajunya terselak sedikit dan menampakkan kesan lebam akibat perbuatan Syazwan. Ashraff membeliakkan matanya dan menggeleng-geleng apabila nampak kesan lebam itu.


...................................................................................
" Kau jangan cuba hampiri bakal menantu aku faham ?! " , jerkah Puan Maimon yang datang bertandang ke rumahnya semata-mata hendak memarahinya.
Puan Maimon dan Amirah menolak Aysha jatuh ke sofa dan memukul Aysha menggunakan beg duit mereka.


" Ish , benci aku dengan menantu pungut macam kau nih ! ", dia mengherdik sambil menolak kepala Aysha.


" Sakit ma...apa salah Sha ma...tolonglah..sakit maa...", Aysha yang kepenatan baru balik dari kerja itu merayu kesakitan.


Amirah hanya tersenyum puas. Puan Maimon menendang pasu bunga hiasan dalam rumah anaknya itu hingga tumbang dan pecah sebelum berlalu.


*                                                               *                                                           *


Syazwan tidak pulang sejak selepas memukulnya.


Abang..mana abang pergi...Sha call abang tak jawab..abang reject panggilan Sha...abang, balik lah...Sha risau...Sha rindu abang...at least abang jawablah panggilan Sha atau mesej Sha...jangan buat Sha risau...


Aysha mengurut-ngurut dadanya..dia terbatuk-batuk kecil akibat demam yang menyerangnya. Bayi perempuannya sedang cuba merangkak dan menarik-narik teddybear kecil di sisinya. Aysha menyapu minyak gamat pada kesan lebam akibat libasan tali pinggang Syazwan. Bayinya membuat bunyi dengan mulut dan ketawa menjerit sambil memeluk teddybearnya. Aysha tersenyum bahagia melihat bayinya yang riang. Dia mengelap air liur bayinya yang meleleh dan serentak dengan itu bayi perempuan itu ketawa melihat ibunya.
Comel sungguh anaknya yang baru nak tumbuh gigi itu. Aysha menekan butang telefon bimbitnya untuk memanggil number suaminya.


" CALLING MY HUBBY "
.  . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .
" NUMBER BUSY "


Menitis airmata seorang isteri.


Masuk  3 hari Syazwan tidak pulang ke rumah. Aysha setia menunggu suaminya, memasak makanan seperti biasa dan menunggu di meja makan sehingga terlelap. Namun Syazwan tidak menghubunginya mahupun pulang ke rumah. Malam ke 3 itu, Aysha menunggu di meja makan jika Syazwan pulang malam itu. Dia sedang menyuap biskut bayi yang dipecahkan ke mulut Adrine. 


Pintu rumahnya dibuka dengan kasar . . .


bersambung di Part 7 ..



No comments:

Post a Comment